dinsdag 26 oktober 2021

Wervelstorm 01

 28 september 2021

Ik zit ineens in de medische molen..

Een paar weken geleden kreeg ik aan mijn rechteroog een soort druk op/in/achter mijn oog. En na een week of twee aankijken werd het steeds vervelender. Na een bezoek aan de opticien leek er even niks aan de hand. Vermoeide ogen zei hij. Toen kwam er een soort mist in mijn beeld rechtsboven. Toch naar de huisarts vorige week dinsdag 21/9 en diezelfde middag zat ik al in het ziekenhuis. Ze konden er niet meteen een antwoord op geven. Naar huis met druppels voor droge ogen. Die donderdagmiddag kon ik ineens een stuk minder goed zien. Een soort bruine waas zit er voor mijn beeld en ik heb heel erg last van licht en pijn bij het naar links of rechts kijken. Vrijdag zelf teruggebeld naar de poli en een paar uur later had ik de oogarts aan de lijn. Ik moest maandag 27/9 terugkomen voor nieuwe tests. Ze bleken vervolgens toch iets te zien aan mijn oogzenuw en een deel van mijn gezichtsveld is weg. Vandaag 28/9 een MRI gehad en morgen nog aanvullend onderzoek. Komende donderdag de uitslag. Erg spannend allemaal!

Het is een beetje dubbel allemaal. Ik wil positief zijn en denken het valt wel mee. Maar alles is nu met spoed op gang en om me heen maakt iedereen zich steeds meer zorgen. Ik voel me net alsof ik in de kern van een wervelstorm sta. Alsof alles om je heen beweegt en ik sta stil te kijken.
Ik hoop dat het meevalt allemaal. Als ze maar kunnen zorgen dat het niet verder achteruit gaat. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toch die wervelstorm!

De wervelstorm draait door en door. Steeds als je denkt dat het een tijdje rustiger is en stabieler dan heeft MS weer een verrassing in pett...