dinsdag 26 oktober 2021

Wervelstorm 02

 Donderdag 30 september 2021

Vanavond kreeg ik toch nog telefoon van de oogarts. Ze hebben kunnen zien dat mijn oogzenuw aangedaan is door een ontsteking en dat dat komt doordat er afwijkingen in mijn hersenen zitten in de Myeline/ witte stof. Dat is de beschermlaag om je zenuwen. Die is aangetast. Dat wijst nu op MS. Het moet nog bevestigd worden door een neuroloog komende week maar ze hebben een heel duidelijk beeld gezien. Mijn oog kan nog wat verder achteruit gaan, dat merk ik ook, maar kan zich daarna wel weer een deel herstellen. Wat het verder inhoud voor de komende jaren horen we bij de neuroloog. Dat je er oud mee kan worden is wel iets heel positiefs en daar gaan we voor!!


Woensdag 6 oktober 2021

Vandaag bij de oogarts geweest voor controle. Mijn oog is gelukkig niet achteruit gegaan en hij zei voorzichtig dat het kan betekenen dat het stabiel aan het worden is. Helaas zie ik er nog niet beter mee maar stabiel is al positief! Volgende week vrijdag middag eerst naar de oogarts en daarna naar de neuroloog. Nog even wachten op meer informatie dus maar ook een week rust qua onderzoeken.


Vrijdag 15 oktober 2021

Vandaag bij de neuroloog geweest. Verdenking MS is alleen maar groter naar aanleiding van het gesprek. De ontstekingen in mijn hoofd zijn gelukkig niet heel groot, maar wel duidelijk zichtbaar aanwezig op verschillende plaatsen. Omdat mijn rechterbeen wat moeilijk is gaan doen afgelopen dagen, minder coΓΆrdinatie en kracht en een slepende voet, krijg ik komende week drie dagen Prednison infusen, om de ontstekingen te remmen. Ook gaan ze dan een lumbaalpunctie doen (ruggeprik) om een zuiver beeld te krijgen van waar ik nu sta. En er worden verschillende MRI scans gedaan. Dus ik word een paar dagen opgenomen en krijg hopelijk dan echt uitsluitsel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toch die wervelstorm!

De wervelstorm draait door en door. Steeds als je denkt dat het een tijdje rustiger is en stabieler dan heeft MS weer een verrassing in pett...