maandag 22 november 2021

Onderweg op het pad met de gele steentjes..

Maandag 22 november 2021

De afgelopen paar weken zijn toch omgevlogen. Op zondag 24 oktober, het eerste weekend na mijn Prednisonkuur, zijn we naar de Efteling geweest met mijn moeder. Ik kon nauwelijks lopen maar we hadden onze meiden al zo'n tijd geleden beloofd om te gaan en deze tijd was ook voor hun zo spannend dat we besloten toch te gaan. Op de valreep kwam ik erachter dat ze daar scootmobielen verhuren. Dat leek me een stuk aangenamer (voor iedereen) dan de hele dag geduwd moeten worden in een rolstoel! 
Bij binnenkomst in het park direct mijn 'scoot' opgehaald en meteen na de eerste meters kwam er een grijns op mijn gezicht. Bewegingsvrijheid, voor het eerst in weken weer in eigen handen! We hebben zo'n fijne dag gehad samen. Iedereen heeft genoten en gedaan wat hij of zij graag wou doen of wat binnen de mogelijkheden lag. De sfeer in de Efteling, geluiden, geuren en alle mooie details van het park waren alleen al weer heerlijk om mee te maken. Er helemaal uit zijn, leuke dingen doen, afschakelen van al het medische.. Het was met recht een magische dag!
The day after was wel heel heftig. Je weet van te voren al wel dat je ruimschoots over al je grenzen heen gaat op zo'n dag maar je weet pas hoe zwaar de terugslag is als je er middenin zit. Ik had een paar dagen nodig om weer een beetje helder te zijn en om me weer een beetje te redden in huis. Maar het was het toch dubbel en dwars waard! 
Omdat de scootmobiel zo goed was bevallen in de Efteling en ik thuis ook heel graag meer mobiel zou willen zijn, hebben we eerst geprobeerd of er een scootmobiel gehuurd kon worden maar dat viel tegen. Vervolgens hebben we zelf via Marktplaats gezocht naar een geschikte 'scoot' en wonder boven wonder stond er ÊÊn te koop, een dorp verderop! 
Inmiddels scheur ik dus al een paar weken zelf naar mijn fysio afspraken of die van de meiden. Of we doen samen een boodschap en ik kan zelf de hond meenemen om toch lekker buiten te komen.
En daarmee kom ik een beetje in het hier en nu. Afgelopen weken zijn dus toch heel snel gegaan, terwijl ik nog bijna niks onderneem. Maar douchen alleen al is een ochtendvullend programma. Alles kost meer tijd en energie. En daarmee vul je dan gemakkelijk je dagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toch die wervelstorm!

De wervelstorm draait door en door. Steeds als je denkt dat het een tijdje rustiger is en stabieler dan heeft MS weer een verrassing in pett...