woensdag 27 oktober 2021

Wervelstorm 04

Dinsdag 19/10/21

Gisteravond toch wel die vieze smaak gehouden, kreeg hoofdpijn en hoge pols. Daardoor heel slecht geslapen helaas. Meer klaarwakker dan slapen.
Vanmorgen meteen veel last van mijn oog; de wollige wazige wereld was aan! Ook mijn benen waren wattig en alles was zwaar en moe. 
De fysio kwam even met me lopen maar die had het snel gezien. Ik heb wel fijn met haar gepraat over de mogelijke behandeling qua fysio en ergo. Dat kan straks in mijn eigen woonplaats gelukkig. De arts kwam ook nog even vlak voor de Prednison werd aangehangen. Overlegd dat ik na gistermiddag en avond en het slechte slapen nog een nacht blijf voor het derde infuus.
Ik ben vooral wel blij dat er nu van alles gebeurd en dat ik gehoord en geloofd wordt!
In 2014 had ik vergelijkbare klachten minus oogklachten, daar is toen het stempel Lyme op gezet via vele omwegen. Ik ben toen maanden aan de antibiotica geweest voordat er een beetje verbetering in kwam. In die tijd werd er vaak getwijfeld of het allemaal wel echt was, of het niet tussen mijn oren zat. Daar krijg je wel een knauw van, je bent alsmaar aan het vechten om gehoord te worden. En je durft op een gegeven moment vooral niks meer te zeggen over hoe het met je gaat. 
In 2014 heb ik mezelf lange tijd opgesloten uit schaamte, bijna een jaar de luiken van het huis dicht en zo min mogelijk mensen op de hoogte gehouden of toegelaten. Dat was een zware tijd.
Nu zijn letterlijk en figuurlijk de luiken open en zijn er behoorlijk wat mensen op de hoogte en ik ben er heel blij om! Dus alle plussen en minnen op een rijtje, eigenlijk gaat het goed met me ondanks mijn fysieke conditie.
Vanmorgen stond mijn oude ergotherapeute ineens in onze kamer.  Eigenlijk voor mijn buuf maar ze herkende mij ook en we hebben zo fijn gepraat!! Alsof we elkaar gister nog hadden gezien en niet voor het laatst in 2015. Ze was mijn lieve en geduldige ergo in mijn revalidatie tijd. Ze vond het ook heel bijzonder mij hier aan te treffen en dit was echt even een cadeautje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Toch die wervelstorm!

De wervelstorm draait door en door. Steeds als je denkt dat het een tijdje rustiger is en stabieler dan heeft MS weer een verrassing in pett...